2013. május 10., péntek

Gumiztunk.

Aki   18+ oldaltartalmat nálam keresi, bizony alaposan melléfogott! 

Mivel ez egy családi napló, még-ha a címnek ilyen magasztos nevet választottam, kérteik semmi rosszra nem gondolni.

Más név egyszerűen nem jutott az eszembe, hiába kutakodtam a megfakult gyerekkori emlékeimben, mint az, hogy gumizás. Te jó ég, hányszor kiabáltak fel nekem barátnőim, panelban laktunk hogy megkérdezzék, lemegyek-e gumizni velük...
Persze a szó maga, mára már teljesen más értelmet kapott. Mondjuk, ha bugyigumizásnak hívnánk, az se lendítene sokat az egészen.

Hétvégén történt, hogy a nagy melegben a kerti árnyékban szenvedő lányaimtól pár perc türelmet kértem és titokzatosan beszaladtam a házba. Tudtam, hogy a kincseim között különböző méretű gumikat is találok. Az  igaz, hogy legtöbbjüket megette már az idő vasfoga, azaz el-érett bennük a gumi, de a célnak egyenlőre tökéletesen megfelelni látszottak.
Na, azok a csodálkozó tekintetek, amiket hátrahagyott családom vágott, komolyan megérte volna felvenni...
Mit akarok én egy halom gumival kezdeni, varrni fogunk, vagy valamit kézműveskedünk? - el se tudták képzelni.
Azzal se jutottam sokkal messzebb, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, mikor közöltem velük, hogy gumizni fogunk.
Itt már Gáborom rosszalló pillantása lepergett rólam. Nem is értem... Miért talán Ő nem akar gumizni?  Nem igaz, hogy nem tudja miről beszélek. Nem hiszem, hogy nem ismeri a gumizást...

Hiába, ennyi év után is tudunk újat mutatni egymásnak: függetlenül attól, hogy a gumizást azt hittem eddig mindenki ismeri.
Az alap lépésekből nem jutott minden az eszembe, de arra jó volt hiányos tudásom, hogy órákig elszórakoztassa a családot.
Igen, a családot, mert játszottunk párosan is.
Tartóknak farönköket használtunk. Mivel elegendő szék nem volt lent és a két lány türelmetlenkedett egymással, így a tuskókat neveztük el barátnőknek. Mindenki elégedett volt az ideiglenes megoldással.  Ez a játék, akkora kedvet adott ugribugri lányaimnak, hogy este a házban is folytatták, sőt, azóta is csinálják, gyakorolják a gumizást.

Annyi gyerekkori szép emlék jutott aznap eszembe. Jó volt megosztanom immáron a saját lányaimmal, akik majd talán  -pár év múlva, ugyanezt teszik a saját gyerekeikkel.
Mesélnek, mert gyereknek lenni jó, nem csak édesanyának!

Azért nyugtassatok meg, hogy ha a fiúk nem is, de a lányok tudják miről beszélek, amikor azt mondom, hogy
- gumizzunk!
;)



kép innen

19 megjegyzés:

  1. Persze!:-)))
    Hú de menő volt valaki, aki már combig eljutott!:-)))
    Imádtam, most is bennem van az érzés ahogy ugrálok! Beugrok, egylábon, majd ráugrok a gumira, majd vissza, összezárt lábbakkal forgás majd ki. Ha sikerül a ráugrás a gumira, csúcsszuperek voltunk. Otthon két szék, és mehetett!:-))) Nagyon vigyáztunk a kincsre, a gumira!:-))))
    Jó öteletelés volt, részedről!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az azért nagyon jó, hogy a mai generáció is pillanatok alatt megszerette ezt a minimális anyagiakba kerülő játékot és viszi is magával tovább.
      Kíváncsi lennék, hogy a Zurad ismeri ezt a játékot?
      Na, nem mintha statisztikát akarnék csinálni belőle, pusztán tényleg a kíváncsiság motivál.
      :D

      Törlés
    2. Ismeri, bár ő nem csinálta....én azért emlékszem volt pár fiú, akit meg tudtunk győzni, álljanak be, persze szígorúan csak létszám hiány miatt!:-)))))

      Törlés
  2. Névtelen19:06

    Jelentem tudom, tudom! És jaj de nagyon imádtam :)
    Igaza van Anikónak, ha nem volt társ jöhettek a bútorok és a gumi valódi érték volt, egy igazi KINCS! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az iskolába is sikerült bevezetnünk, nagy siker az osztálytársaknál.
      Gondolom, több anyukának is így utólag eszébe jutott...
      :D

      Törlés
  3. Igen, igen:-))))De jó is volt!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most, hogy néha nekem is be kell állnom az ugrálásba, már nem is bírom egy-szuszra végigugrálni, nem is értem a lányokat.
      Pedig annak-idején még nekem is ment...
      :D

      Törlés
  4. Abszolút kedvenc, leváltottuk a suliban az ugrókötelet a Sanával. Olyan szuper játék, bár én már csak az emlékekből élek, rosszabbul megy, mint számítottam magamtól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, amennyiben vigasztal a tudat, hogy nem vagy egyedül...
      ;)

      Törlés
  5. Termékdíjas lesz a gumi. :)

    VálaszTörlés
  6. Névtelen11:22

    Hi, I do think this is an excellent site.
    I stumbledupon it ;) I will come back yet again since I bookmarked
    it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide other people.



    Feel free to visit my web-site: What is dental health

    VálaszTörlés
  7. Névtelen11:36

    I have read so many articles or reviews concerning the blogger lovers
    but this paragraph is actually a good piece of writing, keep it up.


    My website; weight loss resources

    VálaszTörlés
  8. Tényleg ezt is elfelejtettem már! Nagyon sokat játszottuk. Te még most is tudsz így ugrándozni?! Hűűűű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugrándozni tudnék, csak nem bírok!
      ;)

      Törlés
  9. Naná, hogy tudom, mi is az a gumizás ! Eszméletlen pillanatok voltak azok! Főleg, amikor elszakadt :-) Maradandó volt az is :-)Köszi, hogy írtál erről :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére nálunk még nem szakadt el, csak nálam a cérna...
      ;)

      Törlés
  10. Hanna másodikban bevitte, egy darabig játszottak vele, aztán megunták. nem is értem miért. Mi egészen felső tagozatig játszottunk vele és még most is játszanék ha bírnám szusszal...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezaz, látod nekem se megy már.
      Örülök, hogy az alapokat megbírtam mutatni...
      :)))

      Törlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails