2010. április 12., hétfő

Bio-gél, virágföld és víz helyett a növényeknek!










Amiről most szeretnék írni, és röviden bemutatni nektek az a Bio-Gél.

Bevallom tegnapig még a létezéséről se hallottam, mára pedig tele vagyok ötletekkel, tervekkel felhasználását illetően...

Némi előkészítést igényel használata, ugyanis ezeket a kristályokat 8 órával használat előtt be kell áztatni (addigra éri el a végleges méretét)
Nyolc óra elteltével kapjuk a zselés, csúszós felületű, gusztusos golyócskákat, amibe legszívesebben beleharapnánk...

A biztonság kedvéért (ez mindig én vagyok) lányokkal közösen készítettük el, szórhatták a kristályokat a tálkába, tölthették fel vízzel, lesték reggelre átalakulását, hogy még véletlenül se jusson eszükbe elcsenni, szopogatni ezeket a színes golyókat...
Nem mérgező, de emberi fogyasztásra alkalmatlan, hívja fel figyelmünket a használati utasítás...

:)

Alkalmazható vágott, és cserepes virágokhoz egyaránt, magában tartja a nedvességet, amit időnként pótolni kell, de egyébként (állítólag) 1 évig tápanyagban gazdag talajt biztosít növényeink számára...
Ehhez a ponthoz, majd visszatérek 365 nap múlva!

Azt hiszem, hogy ezentúl csak ilyenben fogom gyökereztetni, és tartani a vágott virágjaimat (amihez nem árt beszereznem még pár átlátszó üvegvázát)
Gazdag színválasztékban lehet kapni, így mindenki megtalálja a saját ízlésének, és virágjához valót.


Elsőként a születésnapomra kapott orchideát választottam kísérleti alanyomnak.
(terveim között a gyerek és hálószoba arculatának (növényeinek) megváltoztatása is szerepel)

Hálás vagyok ezért a kitűnő ötletért Vellás barátnőmnek, aki mint már említettem egy csodálatos virágszalon boldog tulajdonosa...

Találtam, pár darab megmaradt üvegpoharat, amibe elkezdtem a "virágültetést"


Beszerzési helyei lehetnek nagyobb hobbiboltok, virágüzletek, de láttam már neten
(teszvesz-vatera) is árulni.
Ára megközelítőleg 200 ft/ tasak (amibe nem számoltam, de kb 50-60 golyócska lehet)

Színei: pink, lila, sárga, zöld, kék,piros, átlátszó (aminek "jég" hatása van)

11 megjegyzés:

  1. Tényleg mutatós. Az árára még kíváncsi lennék azért. Elárulod?
    Az orchideát hogyan ültetted bele? A földből kiszedted és golyókba tetted?
    Barátnőd virágboltja merre van? Egy kis reklámot megérdemelne.

    Puszi és köszi, hogy megint tanulhattam tőled valamit,

    Ági

    VálaszTörlés
  2. Szia Ági!

    Nem hagyta kifizetni ez a drága barátosném, de ahogy kutakodtam a neten ott láttam, hogy pár száz forintokért árulják...
    Én most készülök arra, hogy beszerzek még jó-pár színt belőle,(amit csak úgy engedek meg hogy hozzon, hogy ki is fizetek) ha érdekel írd meg milyet, mennyit szeretnél és meghozatom neked is...
    :)
    Csütörtökön megy érte a barátnőm...

    Az orchideának teljesen lemostam a gyökerét, ami könnyű volt mert csak faháncs volt alatta és úgy raktam a golyók közé.
    A gyökerek letisztítását egyébként is ajánlják,gondolom, nem csak esztétikai szempontok miatt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen23:04

      Dekorációs boltokban árulják, illetve online dekoráruházakban is mindenhol kapható.

      Törlés
  3. Szia Móni!

    Nagyon büszke vagyok rád!!!! Az Orchidea "beültetést", én magam sem csináltam volna szakszerűbben. Gratulálok! A golyók színe valóban tökéletesen illik a virághoz, pont így állmodtam meg nálad.
    Nos a kratív "stúdió" indulhat, csütörtökön hozoma golyókat, és hajrá..... Sok sikert, és lássuk ám a műveket!:-))))
    Puszi: Vellás Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen15:11

      Kedves Golyóistennő!
      Nagyon megtetszettek a golyók, de csak két adagot sikerült szereznem. Hiába keresem, de a reális 150 Ft körüli ár helyett csak 500 Ft-ért jutok hozzá, ami túlzás. Szeretném gyenge reputációm javítása céljából barátaim feleségeit megajándékozni és ezért szükségem lenne 30 különböző színű adagra. Hol kapok, kérem segítsen.
      Kézcsók és köszönet Tobiás László, 1114 Bartók Béla üt 19. 3 654 804

      Törlés
    2. Névtelen11:26

      Hello! Arról szeretnék érdeklődni,hogy ilyen zselé golyókat hol is lehet kapni?

      Törlés
  4. Marin18:21

    Üdv. Én arra lennék kíváncsi hogy mióta beültette ebbe a golyóba az orchideát mi van vele?

    VálaszTörlés
  5. Marin!

    Ezt az orchideát, még március közepén kaptam a születésnapomra, és a mai napig megvan még azzal a különbséggel, hogy virágok már nincsenek rajta!
    :(
    Augusztus elején dobta le az utolsó virágokat!
    Szerintem ez jó arány, ha azt veszem, hogy vagy alul/túl öntöztem volna, akkor biztosan nem tart ki idáig!
    Arra azért figyelni kell, hogy ezek a golyócskák összemennek/akkor újra be kell áztatni őket, és visszatenni a virágra.
    Ez lehet, hogy kicsit macerásnak tűnik, de hidd el nem az!!!
    Nyáron nem túl szerencsés, ha napos helyre tesszük a golyókat, mert kiszívja a színét (bár úgy se csúnya) nekem halványzöld lett!
    :)

    Egyszóval az orchidea azóta is él, és majdnem virul!!!

    VálaszTörlés
  6. Marin20:46

    Kedves Mónika:)
    Először köszönöm hogy ilyen gyorsan válaszoltál.:) Másodszor ez tényleg szuper, mármint a golyók. Mondjuk nekem egy Dendrobiumom van és április végén vettem a Tescoban leértékelve. Június közepén kivirult és azóta pompázik. A saját kis közegében megfelelő gondoskodás mellett tökéletesen sikerült fenntartanom virágait. De tetszik ez a megoldás, csak ugye írtad hogy idővel összemegy és be kell áztatni újra. Nos ez olyan mintha ismét átültetném. Ez pedig nem túl előnyös a növénykének. De keresek egy virágzóképes növényt ami átültethető állapotban van és mindenképp kipróbálom. :) Ja igen még valami. A tápoldatot hogy oldod meg?

    VálaszTörlés
  7. Marin!

    Ezek a bio golyócskák tartalmaznak tápanyagot, de külön is adhatsz hozzá áztatásnál, mert azt is magába-szívja és fokozatosan engedi ki a növényre...
    :D

    VálaszTörlés
  8. Névtelen20:54

    Sziasztok ma vettem a Vianni-ba .
    Csomagja 145.-
    És tényleg elég sok színben van.

    Emese

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails