2010. április 8., csütörtök

Felhúztam a kesztyűt és harcba szálltam






a gyomok ellen!

Bár nagyobb és erősebb is vagyok mint ők, harcunk kimenetelét egyenlőre pozitívan ítélem meg.
Tudom, hogy ez még csak a kezdet, és számtalan gaz(társukat) kiirtom, az égiek jóvoltából kapok helyette százat!
Emlékszem tavalyi csatánkra, egészen nyár közepéig nyerésre álltam, aztán a nyaralások alatt elveszítettem a kezdeti lelkesedésem, talán lehet, hogy egy kicsit bele is fáradtam a reménytelen küzdelembe...

Most elhatározásom, lelkesedésem és remélem kitartásom is lesz a végső küzdelemhez!
Lassan haladok, lassabban mint gondoltam volna.
Előzetes becslésem felszínesnek bizonyult, amikor alaposabban szemrevételeztem a fűben megbújó, rejtőzködő gyomokat.
Tudom örülnöm kellene, hogy ami ellen küzdenem kell az csak a gyermekláncfű, vagy ismertebb nevén a kutyatej, vagy pongyolapitypang, de engem ez kevésbé lelkesít.
Nem szeretném kertünket egy hét múlva sárga virágmezőként viszontlátni,
(bár az se csúnya, csak a szomszédé legyen) mert már a szárakon megjelentek a bimbók is...
Gyors bevetésre volt szükség, ezért kesztyűt húztam kezeimre (egy rózsaszínt amit Gábortól kaptam pár hete) és a szikrázó délelőtti napsütésben nekiláttam a munkának...
-csatának!


Csekély számú gilisztát vetett elém a sors, akik elmondhatják magukról, hogy igazán kesztyűs kézzel bántak velük.

Legnagyobb döbbenetet számomra a csigák mérhetetlen falánksága által okozott levélbeli hiányosságokkal küzdő kaukázusi ikravirágok látványa, a sziklakertben.
Még jó, hogy a nyíló virágokat meghagyták rajta, bár ez csekély vigasz számomra...
Szépen sorba összeszedegettem a nem kertelő csigákat egy vödörbe, majd deportáltam őket, (na nem a szomszéd kertjébe) egy kicsit messzebb...


Kerti munkám, több hasznos dolgot is tartogatott számomra...
Lássuk csak:

Először is nem kell méregdrága légkondis fitneszteremben edzenem, ráadásul olyan izmaim is működésbe léptek amik eddig feledésbe merültek.

-végeredmény:minden porcikám, fáj, sajog, végre érzem, hogy élek!
(sebaj, holnap rádolgozok az izomlázra állítólag ez a leghatásosabb)

Másodszor, nem kell bérletet vennem a közeli szoliba (egyébként se szoktam) a kellemes tavaszi napon is hasonló eredményt érhetünk el!

-végeredmény: ruhával és kesztyűvel fedett testrészek erős kontrasztban lesznek a lesült bőr színével tehát, ajánlatos váltogatni az öltözékünk hosszát, fazonját...

Harmadszor és talán az egyik legfontosabb a család nyugalma.
Kerti munka végzése alatt nincs helye gondoknak, megoldandó problémáknak!
Tiszta agymosás!

Csak a kert létezik és én!
(meg a giliszták, a hangyák amik ránk másznak, és különböző ismeretlen bogarak, amiktől jobb félni, mint megijedni)

végeredmény: a család estére egy mozgáskorlátozott, nyugodt (FÁRADT, agymosott) anyát lát viszont, akit már az se bosszant, hogy a ház romokba hever a gyerekek szétdobált játékaitól, aki a kimerítő nap után rájön arra is, hogy teljesen felesleges veszekedni a rendetlenség miatt ( hiszen mindennap ezt hangoztatja, hasztalanul) és alig várja a holnapi napot, hogy egy pihentető alvás után kezdhesse az egészet előröl!
(amiben egy kis ültetés is szerepel, mert kaptam megint virágot)
:)


Nyugalom és béke szigetévé változik át a sokszor veszekedésektől sem mentes ház!

Ennyi mindenre lehet jó egy kis kertészkedés, csata a burjánzó gazzal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails