2010. október 8., péntek

Őszi tökfej dekoráció (gurigákból)





Valamivel több mint egy évvel ezelőtt kezdtem el gyűjteni khmm a gurigákat, azokból a bizonyos toalett papírokból.
Biztos sokan vannak akik most azt gondolják, hogy azóta az összegyűjtött mennyiségből már egy várat is fellehetne építeni, azoknak most csalódást kell okoznom.
Valami okból kifolyólag kreatív munkáinkhoz ez a leggyakrabban felhasznált alapanyag, amiből alkotásaink megszületnek.
Most egy nagyon egyszerű, bárki számára könnyen elkészíthető őszi (tökutánzó) dekorációt szeretnék bemutatni, amiben a gyerekek örömmel vesznek részt.

A gurigákat különböző nagyságúra vágtam fel, majd a gyerekek igénye, tetszése szerint mintáztam a tökfejeket.
Véleményük, hozzáállásuk számomra az elsődleges szempont volt, mert nem az ijesztgetés, hanem a vicces kategória, humor felé szerettem volna őket terelgetni.
(nem lehet annál rosszabb, mint saját munkájával megijeszteni a gyereket)

Miután elkészültem a tökcsaláddal, következett a már jól ismert, szokásos technika szerint festésük, színezésük.
Belül feketére, kívül narancssárgára, ami a gyors száradás miatt nem sok időt vett igénybe rutinosnak számító lányaimnak...
Mi itt is akril festéket használtunk, de tökéletesen megteszi a tempera is.

A hatás fokozása miatt két tökfilkót (a lányok csak így nevezték) befestettek sötétben világító festékkel, hogy éjszaka a szobájukban világítsanak, de ez a papír nagy nedvszívó képessége miatt nem jött össze, nagy bánatukra.
Hogy csalódottságukat enyhítsem, mécseseket helyeztem a tökfilkók fejébe (közepébe) és így lettek a töklámpásaink, nagy örömükre.
Akinek gyereke van tudja, hogy a gyertya, a tüzeskedés mekkora örömöt okoz az aprónép számára, így szinte magától értetődően, nem egyszeri volt a mécsesgyújtás...

Nálunk tökéletesen működött mécsestartónak, de a papír gyúlékonysága elkerülése végett, egy üvegtálcára helyeztem a biztonság érdekében.
(egy pohár víz társaságában)

8 megjegyzés:

  1. Mar megint kreativkodtatok klasz nagyon is,ugyesek vagytok es hogy mennyi jo otleted van anya,a masik dolog meg hgy mindent hogy foltudsz hasznalni.pusizka

    VálaszTörlés
  2. dejóóó!
    ilyen guriga gyűjtemény nekünk is van, de eddig "jó lesz valamire" célzattal és nem használtuk semmire
    majd most :)
    tovább is eláll mint egy eredeti töklámpás :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszenek a mini töklámpások:)És az ötlet is!!Ügyesek vagytok!

    VálaszTörlés
  4. Gyűjtsétek is, mert tele van még a tarsolyom, hasonló ötletekkel!
    :)

    VálaszTörlés
  5. TÖK jó, Móni, szó szerint. Ha elfogyott a guriga, szólj! :P

    VálaszTörlés
  6. Móni! Ne árulj el túl sokat..tudod miért ugye?

    Az idei advent naptárat is wc papír gurigából készítem, úgyhogy augusztus óta gyűjtöm őket.
    Ezek pedig zseniálisak!! Én azt hiszem alufóliával bélelném be. Félek a tűztől már már betegesen ugyanis. De a pohár víz is jó megoldás csak legyen ott valaki, aki olt ha kell.

    Puszillak,
    Ági

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néznek ki! Várom a többi ötletet is! Jó, hogy odatévetél hozzám, én meg utána ide!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszenek ezek is! Már alig várom, hogy nagyobbak legyenek a lányok és mi is ügyködhessünk! Köszi a rengeteg klassz ötletet!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails