2011. február 26., szombat

Gurigából falikép, avagy miért érdemes gyűjteni









Mikor Gábor napközben váratlanul hazaállított, egy cseppet sem lepődött meg (na jó egy kicsit csak) azon, hogy a földön üldögélve talált engem több tucatnyi, apró darabokra szabdalt gurigával, amiből éppen különböző virágmotívumokkal próbáltam minden talpalatnyi helyet beborítani.
Nem aggódott, még a zárt-osztály gondolata se fordult meg a fejébe,(legalábbis nekem azt mondta) de azért rákérdezett alkotásom tárgyára, mert lássuk be, Ő nem az a fajta vizuális típus.
Miközben én kiselőadást tartottam agyament ötletemről, többször félbeszakította mondandómat különböző kérdéseivel, mire a végén csak annyit mondtam neki, hogy -majd meglátod!

Pár hónappal korábban:
Fejembe vettem, hogy a hálószoba puritán egyszerűségét feldobom valamivel, ami új külsőt kölcsönöz számára. Különféle magazinokba epekedve nézegettem a nagy virágmintás tapétákba csomagolt szobákat, de valahogy egyiket se tudtam beleképzeli hálószobánkba. Bevallom több hétvégét töltöttünk barkácsáruházak tapétaosztályán, és akadt is 1-2 ami megdobogtatta a szívem, de mégis lemondtam róla, mert éreztem, hogy ez nem az amire én vágyom. Amilyen gyorsan jött ez a kényszeres átalakítási gondolat, olyan gyorsan ment is a fejemből családom nagy örömére, mert már kezdték nehezen-viselni ezeket a hétvégi "kirándulásokat" de valahol sikerült egy kapcsolót égve-hagynom, mert tudat alatt ott motoszkált a fejemben. És ahogy az lenni szokott, egy szép napon a kreatív cuccaim rendezgetésénél, miközben a WC-papírgurigákat próbáltam egy helyre összegyűjteni, jött az a bizonyos szikra, ami olyan sebesen pattant ki a fejemből, hogy akár fel is kiálthattam volna- Heuréka!

Lázas munkám eredménye pár óra alatt összeállt, bár a festés még sokáig váratott magára, de a végeredményt elnézve megért minden alvás-nélkül eltöltött percet...

Elkészítéséről néhány mondatban:
-felhasználtam mindenféle gurigát, legyen az ragasztókról, törlőpapírokról megmaradt különböző nagyságút
-ragasztópisztollyal rögzítettem
-a méretre vágást ollóval, különböző méretekben készítettem, volt olyan guriga amit csak félbe, de akadt olyan is amit 4 vagy több darabra szabdaltam fel
-miután összeragasztottam mindet, azután festettem csak ki (metál- csillogó arany, akrilfestékkel)
- végül, apró pici szögeket vertem a falba és erre akasztottam fel a "képemet"


Nagyon mutatós darab lett, csak azt sajnálom, hogy nem tudom a fotókkal visszaadni az eredeti színváltoztatós színét, ami minden nézetből más-és más arcát mutatja a gurigaképemnek.

Kreatív a család, ez látszik abból, hogy a lányok is vérszemet kaptak a helyes kis virágok láttán és követelték maguknak az apróbb darabokat, szobájuk falára.
Azokat nem adtam, de készítettem nekik is hasonló virágokat azzal a különbséggel, hogy itt a ragasztást megelőzte a festés, mert nem tudtam volna utólag az apróbb réseket befesteni úgy, hogy rendesen fedjenek. Náluk, nagyon csajosra, vidámra vettem a figurát, megbolondítva az egészet egy kis csillámmal, ami utólag belegondolva remek döntésnek bizonyult a zsűri megnyeréséhez, kárpótlására és végül, de nem utolsó sorban a látvány fokozására. Ezek a tarkabarka, vidám, tavaszváró virágok nem a szobájuk falát díszítik, hanem az ablakban, a napsugarak fogadására kaptak helyet. Damilra kötöztem fel a virágokat és rögzítettem a karnis rúdjához. A vidám végeredmény azóta nagy kedvenc lett, amikor egy kis szellő (vagy gyerekkéz) meglibbenti a virágokat, és pörögve, forogva csillogó táncukba kezdenek...






Ui:
Miért nem lepődök meg azon mikor a barátaink beállítanak hozzánk, kezükben egy szatyornyi gurigával, talán túlságosan is jól ismernek?
Azon se lepődök meg amikor a gyerekek óvodai jelénél, a kabátok mellett lóg becsomagolva az a rengeteg guriga, amit nekem küldenek...
-rám is fér, mert terveim még vannak!

További guriga munkáinkat itt is megtalálhatjátok!

16 megjegyzés:

  1. Hat ezek csodaszepek,hu ezeket mi is kikell probaljuk mindenkep.Annyi klasz dolgot keszitettek,nagyon otletes es kreativ anyuka vagy.Gyonyoruek lettek es hat tenyleg mutatos is.puszika

    VálaszTörlés
  2. Izabella!

    Köszönöm!
    Csak ajánlani tudom, hogy próbáld ki!
    :)
    Azt viszont nagyon sajnálom, hogy a hálószobába készített képem olyan komornak tűnik a fotókon, pedig valójában nem az, bár kétségtelen hogy vidámabb színösszeállításban készültek a lányszoba díszei...

    VálaszTörlés
  3. Mekkora ötlet!!!
    Állati jók lettek!

    VálaszTörlés
  4. Móni!

    Tudod, hogy imádom a wc papír guriga technikával készült műveket de ez egyszerűen díjnyertes, nem találok szavakat és bár tudtam miben ügyködsz így készen látva is csak ámulok bámulok és azt kiabálom magam elé, hogy
    ILYET ÉN IS AKAROK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ráadásul azt hiszem ez még nekem is menni fog.

    Ha egyszer lesz egy pályázat, amiben hulladékból készült szépségeket kell beküldeni, ki ne hagyd. Én látatlanban megadom az első díjat!

    Ági

    VálaszTörlés
  5. Móni, igazi remekműveket készítettél!!!

    VálaszTörlés
  6. Hű, micsoda ötlet, milyen mutatós lett!!!
    És érdekes, hogy milyen jól mutat mindkét formában: elegán és bohókás változatban is :-)
    Gratulálok! Az ötlethez és a kivitelezéshez is :-)
    Ildikó

    VálaszTörlés
  7. Egyszerűen fantasztikus!
    Van egy csomó WC papír gurigám.Azt is használtál? Van törlőkendős is!No,nekilátunk mi is..Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm lányok!
    :)

    Ági!

    Ha egyszer lesz egy ilyen pályázat, ígérem benevezek a hulladék kütyüimmel!
    :)

    Csilla!

    A WC papír gurigákból volt rengeteg, így természetesen abból használtam többet és a közepébe vagy a szélére mentek a többi gurigák mert azoknak nagyobb, vagy más az átmérője.
    Elég csalóka az egész, mert bőven kell hozzá guriga amivel lenullázhatjuk az otthoni készletünket.
    :)
    Jó munkát!

    VálaszTörlés
  9. Ezek a tavaszi, színes virágok fantasztikusak. Milyen jól fognak mutatni nálunk is a konyha-ablakokban. Köszönet az ötletért. :)
    puszi,
    éva

    VálaszTörlés
  10. Szuper jók lettek! Régebben itt láttam hasonlót, azóta szeretném a szakkörön is megcsinálni a gyerekekkel, most hogy felidézted bennem lehet, hogy a héten belevágunk :-) Köszi!

    http://www.growingupcreative.com/2009/10/eco-kids-craft.html

    VálaszTörlés
  11. Krisztallit!

    Köszi, hogy megmutattad a linket!
    Mikor már alaposan benne voltam a munkába, akkor jutott az eszembe utánanézni a neten, hogy hol találok hasonlót!
    Találtam is egy magyar oldalon, ami megegyezik az utolsó két képpel a te linkeden, de ott nem volt feltüntetve a forrás...-na mindegy a kép ismerős volt!

    http://derekasszony.blogspot.com/search/label/WC%20pap%C3%ADr%20guriga

    Az viszont döbbenetes, hogy a kis virágok között is mennyi a hasonlóság, pedig tényleg sehol nem láttam előtte, de a csillámozásnál majdnem dobtam egy hátast!
    :D
    Ebből is látszik, hogy nincs új a nap alatt, bármibe is fog az ember (lánya)
    :)

    Jó munkát nektek, klassz elfoglaltság lesz az biztos!

    VálaszTörlés
  12. Láttam olyant is, amikor szív formára van hajtva a guriga. Abból is lehet jókat variálni:-)

    VálaszTörlés
  13. Ügyes vagy, Móni, gratulálok! Nagyon ötletes, és valóban mutatós. A színösszeállítások variálása miatt pedig valóban minden helyiségben felhasználható. Remek ötlet. :)

    VálaszTörlés
  14. szijja:)
    Hát ez egyszerűen mesésen szépek amiket ti csináltok és kreatívkodtok. jó sok ötletet csenek tőletek ám el:) Puszika Verus

    VálaszTörlés
  15. Már megcsodáltam, amikor feltetted, azóta meg már próbálkoztam is vele. Most viszont éppen hozzákezdünk a lányokkal. És vajon, miylen akrilfestékkel fogunk dolgozni? :)
    Ja, és a kolléganőmnek is elküldtem a linket.:)
    Puszi

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails