2012. június 11., hétfő

Minek az iskola nekem?

Mint már az előzőekben is írtam, előre féltem a lányok ballagásától.


Féltem, hogy az egészet végigbőgöm, féltem, hogy egy bőgő anya látványa, kihat a lányok  utolsó ovis szereplésére, amire olyan nagyon készültek...
Szerencsére az óvónénik teljesen másképp vélekedtek a ballagók búcsúztatásáról mint ez megszokott és a műsort, vicces oldalról közelítették meg.
Azt egyértelműen állíthatom, hogy most, az elmúlt 4 év egyik legszínvonalasabb előadását láthattuk gyermekeinktől.
Rengeteg nevetésünk feledtette a műsor apropóját, amire már csak a végén eszmélhettünk rá...
-bevallom, sokkal kíméletesebb volt így búcsút-venni, mint vörösre sírt szemünkre emlékezni.


Akár itt be is lehetne fejezni ballagási emlékeink beszámolóját, de most jön a lényeg.
Az ilyenkor szokásos eszem-iszom, dínom-dánom után, alaposan elfáradva, megkönnyebbülten értünk haza.
Gyors átöltözés után a lányok szerették volna megnézni az ajándékba kapott Dvd-re írt, 4 év  alatt  készült ovis fényképeket. Ezt igazán remek ötletnek tartottam, legalább míg a ruhákat leviszem a mosókonyhába, mindent a helyére pakolok, addig kicsit lenyugszanak túlpörgött állapotukból...
-és csak pár képről maradok le az első fényképnézegetésből, mert, hogy még tucatnyi ismétlése lesz, ebben egészen biztos voltam.
merészeltem távol-lenni, talán bő 2 percig is, mire visszatértem, a nappaliban két síró, zokogó leányzót találtam...
-itt szem, már részünkről sem maradt szárazon, vigasztalhatatlanok voltak, no meg fáradtak...
Hiába beszéltük át előtte már rengetegszer, hogy még  maradnak tovább az óvodában, 10 napig nem a ballagással ért véget, és természetesen bármikor bemehetünk, meglátogatjuk a többieket, csekély vigasz volt számukra, kórusban hajtogatták, hogy

-sok mindent tudok, minek az iskola nekem?


Már sok-mindent tudok!

Megtanultam cipőt kötni,
tudok késsel szépen enni,
a széket két kézzel viszem...
minek az iskola nekem?


A kanalat nagyosan fogom,
a tavaszi zöldségeket tudom,
ismerem a hét napjait...
az iskola majd mit tanít?


Tudok számolni legalább húszig,
tudom, hogy az ősz a télbe belenyúlik,
a hónapok neveit mind ismerem...
minek az iskola nekem?


Ha kell rajzolok embert, házat,
lefestem szépen az orgonaágat,
énekelek zsipp-zsuppot, csigabigát...
minek kell kijárnom az iskolát?


A nagy betűk közül már sokat ismerek,
jobbra nézek, mikor a járdáról lelépek,
a járművek neveit jól ismerem...
minek az iskola nekem?


A Tv -ből, mondják, lehet tanulni,
mindenről tud az, aki a Híradót nézi.
Aztán van mindenféle tudományos műsor,
az apu véletlenül néha odakapcsol.

Megkérem aput, intézkedjen már most,
mindig nézzünk olyat: fontost, tudományost,
állítsa be a TV-t állandóra oda,
s maradok óvódás, nem kell az iskola!


13 megjegyzés:

  1. Azért a végén remélem csak szolidáris voltál velük egy pár csepp erejéig! :))

    VálaszTörlés
  2. de aranyos ez a bejegyzés:)))


    a láynok meg RAGYOGNAK

    VálaszTörlés
  3. :) Azért ennek csak ki kellett jönnie előbb-utóbb. (mármint a könnyeknek)
    Aranyos ez a vers, nem is ismertem. :)

    VálaszTörlés
  4. Érdeklődéssel követem az írásokat, mióta idetaláltam, most meg előre örülök, hogy lányaink egyszerre lesznek elsősök. Kíváncsian várom a fejleményeket, tapasztalatokat.
    Aranyos lányok, gratulálok, és sok erőt ahhoz, ami következik.
    Üdv, Júlia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. MJ: Egy sem maradt szárazon!
      :)))

      Katalin: Igen, a lányok folyamatosan mosolyogtak, illetve vigyorogtak ki a fejükből...
      :D

      Dius:tudtam, hogy nem úszom meg ennyivel! :)
      (a verset én is csak a lányoktól hallottam)

      Júlia: Az örömünk kölcsönös! :)
      Hú, fejlemények biztosan lesznek, mivel külön osztályba kerülnek...
      Köszönöm a jó kívánságokat, neked, illetve nektek is hasonló jókat!
      :)))

      Törlés
  5. Tavaly mi is átéltük. ITavaly iszonyú klassz volt a ballagás, a záróműsor...nem túlzok, katarzis. Mi is készültünk ellenműsorral, báboztunk (szülők-gyerekek) az óvónők és a dadus részére, felidézve a beszoktatás első napjait. Sírtunk, nevettünk egyszerre. Ha bárki megkérdezte Sanát, hogy készül-e a suliba elhárította, szinte tagadta az iskolát, állandóan visszavágyott.
    Most Boldi megy, egyáltalán nem nosztalgiázik, már készen áll a táska+ egyéb iskolai felszerelés!!! Megtanult olvasni, magától, mert érdekli. Csak kapkodom a fejemet, hogy mennyire más élmény a két elballagás és iskolai készülődés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juj, az-az ellenműsor nagyon klassz lehetett!
      :)
      Tudod, nálunk a táska még mindig központi probléma, de majd csak dűlőre jutunk...
      Egyenlőre még a "tanulószobán" dolgozunk!
      ;)

      Törlés
  6. Nagyon érdekes tapasztalat volt nekem is az unokám ovódai ballagása. Mintha hirtelen értek volna meg arra a szintre a gyerekek.A legnagyobb fiam, annak idején, az első tanítási nap közepén állt fel és indult haza, mondván, teljesen felesleges maradnia, mert ezeket ő már mind tudja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, az óvónők is azt mondták, hogy most ért össze igazán a csapat!
      A fiad esetében, igazán a tanárnő fejére lettem volna kíváncsi!
      :)))

      Törlés
  7. Annyira gyonyoruek es maris iskolaba mennek, elhiszem hogy nehez megvalni az ovitol.Jovore Szabina is ballag majd.Jo otlet volt a vidam eloadas,biztos szep volt, es a 4 evnyi kep is klasz lehetett.Szegeny lanyok biztosan meghatodtak.Nalunk az ovis ballagason iden ez a vers hangzott el ,minden szakasz mas es mas gyerek szajabol.pusizka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Izabella:Na, akkor jövőre Te is megtapasztalod!:)

      Törlés
  8. Tényleg szokatlan a humor oldaláról megközelíteni a ballagást.
    Most már értem miért nem sírtál ott és miér sírtál csak otthon.
    Jó iskolába kerülnek hidd el, szeretni fogják azt is. Egy új fejezet kezdete. Várom az ikres tapasztalataidat ezen a téren is.
    Puszillak,

    Ági

    VálaszTörlés
  9. Ikres tapasztalat azt hiszem most nekem is jól-jönne, mert nagy falatnak tartom a külön osztályt, amibe beleugrunk...
    ;)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails