2013. november 29., péntek

Adventi naptár/ak

Még időben sikerült elkészítenem, illetve, hogy egészen pontos legyek, befejeznem, a  hőn vágyott, szorzótáblás adventi naptárt. Magamtól egészen biztosan nem jutott volna, még csak hasonló sem az eszembe, éppen eleget nyúzom lányaimat a tanulással nap, mint nap. Nem akartam még itthon is, iskolásat játszani...
Mindenesetre, Luca ezzel a kérésével, alaposan feladta a leckét. Napokig azon agyaltam, miként tudnám úgy kivitelezni, hogy az a megrendelőim igényének is, és a karácsonyi elvárásoknak is megfeleljen. Múlt szombaton azonban belevetettem magam az alapanyagok beszerzésébe, úgy, hogy valójában még konkrét elképzelésem se volt a végkifejletről. Mindenesetre, biztos ami biztos alapon, vettem két* hatalmas zöld kartont**, meg mindenféle matricákat***. Majd csak kisül belőlük valami...

Zsófi és Luca, napi váltásban fogja, hol a csillagokat felragasztani a fenyőre, hol a számolás végeredményét  beírni a helyes mezőbe.
A fa jobb és bal oldalról, pedig tetszésük szerint választhatnak, ki-ki a saját kiválasztott részéről, az ajándékos-dobozokat imitáló cetlik közül.

Kompetencia alapú adventi naptárunk, végül ilyen lett.




*Azért vettem kettőt, mert két gyerekhez kettő dukál. Nem szeretem, illetve amikor csak tehetem, kerülöm a közösködést, és nem ikerként kezelem őket. Az már más dolog, hogy a végeredmény teljesen más lett, mint képzeltem. Szerencsémre, vita se kerekedett belőle, mint ez a legtöbb esetben ilyenkor előszokott fordulni.

**Eredetileg nem ilyet képzeltem, de csak ezt lehetett az adott pillanatban és boltban kapni, ami akkor egyébként nagyon elkeserített. Később a munkák során viszont alaposan megkönnyítette a dolgom, a "láthatatlan" csíkozás, a táblafestésben.
*** A rengeteg karácsonyi matrica közül, az aranylón csillogó-csillagok lettek végül a szerencsés befutók.

 Szerintem egészen pofás lett a naptár, bár az is igaz, ha nem lennék ilyen lusta és elmennék végre a szemészetre, talán fokozhattam volna.
Kiindulásnak szerintem jól jöhet az alós szülőknek.
;) 
Nekünk, meg már csak a megfelelő helyet kell megtalálnunk, a két cseppet sem aprócska méretű naptárnak. Igaz, addig van még két napunk!

Ti, hogy álltok az adventi naptárakkal, készen megveszitek, vagy magatok készítitek el a csemetéknek?

6 megjegyzés:

  1. Ez valóban egy eredeti és kreatív adventi naptár, gratulálok hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A lányoknak is nagyon tetszik! :)))

      Törlés
  2. Nagyon jó ötlet! Egy dolgot viszont szeretnék megkérdezni: Sorban kapják a szorzásokat, vagy mindegy, hogy melyik nap melyiket végzik el?
    Nekünk az idén vegyes vágott adventi naptárunk van a suliban, mindenki azt készítette el, ami a mutatott ötletekből a legjobban tetszett neki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szorzásokat sorban kapják a lányok! Könnyítésképpen az egyessel kezdtünk...
      ;)
      A szorzások eredményét pedig a fenyőfán található eredményre kell ragasztani, míg a másik gyerkőc a szorzás eredményét írja be a csillag helyére. (ami ragasztóstiftel lett "csak" felrakva, így nyomtalanul lejön...)
      :)

      Törlés
  3. Melyik lányod is a matek tagozatos? A másiknak valami angol segédigés kellett volna. :-)
    Elképesztő ötlet és te nem hagytad magad. Szuper vagy, mint mindig!
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsófi matekos, de ez kimondottan Luca megrendelésére készült...
      :)
      Próbáltam a legegyszerűbben megoldani!

      Törlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails