2010. december 15., szerda

Papírmasé lánc készítése








Karácsonyi ötletbazáromba, ma egy különleges technikával készített ékszerrel készültem.
Ha most elérkeztél ahhoz a ponthoz miközben magadba felsóhajtottál, és lemondóan legyintettél hogy
-én ezt úgysem tudom elkészíteni, megnyugtatok mindenkit-de igen, menni fog!

Elöljáróban rólam annyit, hogy nem tartozom a gyöngyfűzők táborába (sem) hacsak azt nem vesszük alapul, hogy a lányokkal heti rendszerességgel készítünk különböző tündéres/hercegnős csecsebecséket, nyakukba, kezükre, vagy ne adj isten a lábukra -ennyit gyöngyfűző múltamról...

Ezek a láncok életem első művei között szerepelnek, ami bevallom szebb lett, mint legvadabb álmomba valaha gondoltam volna.

Nem kell senkinek megijedni, mert ez sem a nehéz, vagy nehezen kivitelezhető kategóriába tartozik, sőt...!
Az előkészületek lehet, hogy pár napot igény bevesznek, de a végeredmény mindenért kárpótol.
A szükséges alapanyagok is megtalálhatók minden háztartásban, talán a tapéta/vagy papírmasé ragasztó az,- ami minimális befektetést igényel, mert gondolom, a heti rendszerességgel postaládákba gyömöszölt reklámújságokkal mindenki találkozott már.
Hozzánk sokszor az egész utca adagját is bedobálják pár nap leforgása alatt, ami így télvíz idején, egy mozdulattal landol a kandallóban gyújtós gyanánt, és csak pár darab menekül meg a tűz martalékától!
De most nem is erről szerettem volna írni...
Korábban, már említettem, miként kerültem először közelebbi kapcsolatba, és estem első látásra szerelembe, a papírmaséból készített tárgyak iránt.
Ezt a nem is olyan régi tapasztalatomat hasznosítottam az ékszerkészítések alapjainál, ami nagyon jó döntésnek bizonyult, és már (fejben) dolgozom a következő projekten, ami idő hiányában jövőre lesz csak itt látható...
-de addig is visszatérve a papírmaséból készült ékszerekhez, vegyük még-egyszer át, a szükséges alapanyagokat:

-bármilyen újságpapír/reklámújság -tapéta, vagy papírmasé ragasztó/ez hobbiboltokban kapható és nagyon kiadós/ megéri az árát. ami kb 600-700 ft, bár a tapétaragasztó talán olcsóbb
-fúrógép (háztartási)
-tetszés szerinti akril festék/hobbi boltokban kapható/ nálunk matt lila, matt és metál fekete az antikoláshoz
-szivacs /ecset a festéshez -selyem-szalag/vagy bármilyen tetszés szerinti/ bőr szálak, cipő fűző!!!- a fűzéshez
(karkötő készítéséhez vékony gumi, amit a tartósság miatt duplán használtam)

Előkészület 10-15 perc:
-ragasztóanyagot összekeverni, hogy jó sűrű tejföl állagú legyen
-az újságpapírokat felvágni egyforma kis kb10x6 cm-es darabokra
(ebből kell a több, mert ezek lesznek a láncon az apróbb szemek és ezekből dolgozunk a karkötőknél is)
a nagyobb golyókhoz dupla/vagy tetszés szerinti méretbe vágjuk fel egységesen az újságokat, ki-ki a saját ízlése szerint, ezekből elég egy pár darab...

Miután mindezeket előkészítettük, kezdődhet az "alkotás" ami abból áll, hogy a beragasztózott papírt összegyűrjük és körkörös mozdulattal golyóvá formázzuk!

Figyelem! Ez a munkafolyamat kimondottan ajánlott minden idegi probléma kezelésére, nyugodtan kérdezze meg orvosát/vagy gyógyszerészét!
:D

A golyócskáink felületének nem kell simának lennie (annyira azért, ne éljük bele magunkat a munkába) ezzel a rücskös felülettel tudjuk megadni a különleges hatását, ami festés során jobban érvényesül, könnyebben antikolható.
Nálunk egy tálcán szoktak száradni a golyók/ nyugodtan lehet ömlesztve, nem kell sorba rakosgatni őket, a végeredménynek nem számít!
Gyorsabb száradás érdekében a fűtőtestek segítségét is igénybe lehet venni.

-ha a golyóink megszáradtak, megkérhetjük kedves férjurunkat/vagy a szomszédot, hogy vegye ki ő is a részét az ékszerkészítési projektünkből (ennyit igazán megtehet értünk) és ezt a kevés golyót (220db) fúrja már át nekünk...

Ehhez a ponthoz érve, már a célegyenesbe érezhetjük magunkat, ugyanis most már csak azt kell kitalálnunk, eldöntenünk, hogy milyen színű ruhatárhoz készüljenek a kiegészítők...
Na, ez a legnehezebb az egészben, főleg úgy, ha egyszerre több színben található festékünk otthon!
Mikor végeztünk a megfelelő szín kiválasztásával, kezdődhet a festés/antikolás.
- mire mindegyik golyócskánk színezésével végzünk, a rövid száradási idő miatt, akár a fűzéssel be is fejezhetjük a munkafolyamatot ha van még kedvünk/időnk hozzá, de nyugodtan el lehet napolni, ugyanis ez a munka is megvár...

Jó munkát mindenkinek!


Ha nem voltam elég fárasztó, akkor egy pár sorban, még megszeretném osztani veletek tegnapi örömömet!
:)

Századik olvasómat köszönthetem a többi kedves rendszeres /vagy rendszertelen olvasóim kötött, így neki mindenképpen ajándék jár, kérem jelentkezzen!

Hogy a többi olvasóm se maradjon ki az ajándékozásból, meg egyébként is közeledik a karácsony, blablabla, és mert adni mindig jó, így egy játék keretében három rendszeres olvasóm közül fogom kisorsolni a nyertest, akik nem mással, mint egy eredeti papírmasé nyaklánccal lehetnek gazdagabbak!


A sorsolást vasárnap estére időzítem, hogy a szerencsések már karácsonyra megkapják nyereményeiket, amit lakhelytől függetlenül bárhová kipostázok!!!

Azoknak, akinek van kedve játszani és még nem jelölték magukat rendszeres olvasóim közé, most még megtehetik, lehet, hogy a szerencsés nyertes közülük kerül ki!

Arra gondoltam, hogy fekete és lila színű kollekcióm közül választhatnak majd a nyertesek, de egyedi-különleges igénynek is szívesen teszek eleget, legfeljebb az egy -pár nappal késlelteti a csomagküldő szolgálatomat!

:)

6 megjegyzés:

  1. Nahat nagyon nepszeruek vagytok,most lattom mar 103 rendszeres olvasod van ,mi is kozottuk vagyunk.En imadlak olvasni titeket imadom a kreativitasotokat,a lanyok nagyon szerencsesek hogy te vagy az anyukajuk hisz sosem unatkoztok,nagyon csodas gyerekkorkuk van az biztos,minden hova elviszitek oket ,sokat utaztok es kirandultok,sokat jatszotok vagy kreativkodtok egyutt.puszika

    VálaszTörlés
  2. Izabella!

    Köszönöm!
    Természetesen ti is benne-vagytok a virtuális kalapomban!
    :D

    VálaszTörlés
  3. Nalunk is van most egy kis verseny ha van kedvetek tippelhetek es nyerhetek is

    VálaszTörlés
  4. Móni!

    Az előzményekhez hozzátartozik, hogy Segesváron láttam ehhez hasonló láncot. Te is ott voltál és láttad mennyire oda vagyok értük, majdnem vettem is belőlük. Aztán elráncigáltál az árustól és csak annyit súgtál a fülembe: "Ilyet én is tudok!"
    Hittem is meg nem is. És most tessék. Itt vannak, én már láttam igazából is és azon szerencsések közé tartozom, aki kap is egyet a gyönyörű, egyedi nyakláncból.
    Amikor először megláttam a nyakadban, a lélegzetem is elállt. Szóval örülhet majd a győztes.

    Ági

    VálaszTörlés
  5. Először is imádtam olvasni ezt a bejegyzést! Köszönöm!!! Aztán köszönöm a játék lehetőséget! A feketét választom! Hehe, majd, ha nyerek! Most komolyan: szuper lett az ékszerszett!

    VálaszTörlés
  6. Ági!

    Igen emlékszem, csak azt sajnálom, hogy nem volt időm jobban szemügyre vennem a Segesvári darabokat, mert a szememmel a lányok mozdulatait lestem!
    :D

    Marika!

    Gyártom a feketéket, de nem sorozatgyártásba, tehát garantáltan egyedi darab lesz a nyerteseké,vagyis a tiéd!
    :)
    Nem én leszek a sorsoló, tehát "bunda" kizárva!!!
    :D

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails