2010. március 10., szerda

Húsvéti (adventi) Naptár





Húsvéti papírmasé tojások gyártásába kezdtem, már egy hete...
Az első prototípust Lucával kezdtük el (akkor volt itthon velem kétoldali oviundor, na jó kötőhártya-gyulladás gyanúja miatt)

Ment is minden mint a karikacsapás, gyorsan haladtunk a munkálatokkal, csak a száradási idő vetett vissza egy kicsit a kezdeti lendülettől...
Luca teljesen hősként viselkedett, nem zavarta már (annyira) hogy a keze ragasztós, ragacsos lett.
Őt, egy évvel ezelőtt rá se lehetett volna venni ilyen, vagy ehez hasonló maszatos munkára...
Az elmúlt évek alatt rengeteg munkát és energiát fektettünk Lucám malacképzésébe, ami most megtérülni látszik...

:)

A lányoknak szántam a kisméretű tojásokat, amibe a karácsonyi adventi naptárhoz hasonlóan, édességek helyett, apró kedvességeket írok nekik, amiből nem maradhat ki az sem, hogy egy napra valamelyik gyerkőc megkaphatja (tőlem) a főnökséget és, hogy mi alszunk az ő szobájukban, velük egy ágyban, vagy extra túrórúdi adaghoz juthatnak hozzá, már a reggeli órákban, és a nyúzásutalványok sem, amiben az apjuk részesíti őket...
(ez nagyon tetszett nekik karácsonykor is)


A kis tojásokhoz hungarocell tojásokat vettem (10cm) erre került a ragasztós papírréteg, amit száradás után egy kisollóval tudtam könnyen szétvágni, és utána egy pici feszegetéssel levenni a formáról...
Először csak egy tojást vettem, de rá kellett jönnöm a munka száradási fázisa miatt,így soha nem végeznék vele, ezért vettem hozzá még egypárat...
A papírcsíkokat 6-7 rétegben vittem fel a kis-tojásokra, de lehet vastagabban is attól függ mennyire szeretnénk tartóssá tenni...

Eredeti terveimben úgy szerepel, hogy ismételten WC-papír-gurigákat fogok használni tojástartónak, amiket megint-csak antikolni szeretnék (ez lesz a legkisebb munkafolyamat)


Egyik gondolatmenet (mint mindig) hozta a másikat, miért ne csinálhatnánk egy óriási tojást is, ami lakásdekorációnak is megfelelne az ünnepi hangulatunk fokozásához.

Bevallom nem sokáig agyaltam azon miként lehetne modellezni egy nagyméretű tojást, mert napjában többször szembetalálom magam a lányok kenguru (ugráló) labdájával és még két kisebbel.
Egyértelmű volt számomra, hogyha egymás tetejére felállítom a labdákat akkor elméletileg tojásfélét kellene kapnom...
Így is történt, a rögzítését folpack-kal oldottam meg, amivel többször, szorosan áttekertem a labdákat.

Ezután elkezdtük a beragasztózott papírdarabokat feltapasztani a tojás alapunkra, nagyon óvatosan, mert féltem, hogy a súlytól eldeformálódik a "tojásunk."
Kreatívboltokban kapható papírmaséhoz ragasztó mi ezt használtuk, de legközelebb megelégszem a tapétaragasztóval is...

Két napig hagytam száradni, csak utána mertem szétvágni, hogy megbizonyosodjak munkánk sikerességéről...
Találtam is némi hiányosságot.
Nem volt egyenletes mindenhol a papírréteg, ami nem is csoda, hiszen Lucámmal egymás ellen ragasztgattuk fel...
:)
Ezeket pótoltam és hagytam megint egy napig száradni, míg elérte a tökéletes formáját!

Jelenleg ott tart a munkafolyamat, hogy szétvágott állapotukban várják a belső retusálásukat a tojásaink.
Belülről is szeretném befesteni őket, az esztétikailag sokat dobna rajtuk, mindenesetre jobb lenne, ha nem a színes reklámújságokat kellene nézegetni...
Igaz, ez a gyerekeket szerintem egy cseppet sem érdekelné, hogy belülről miként néz ki, nekik csak a tartalma számít(ana)...
Úgy vagyok vele, ha már egyszer elkezdtem akkor szeretném is "normálisan" megcsinálni, befejezni az egészet...
Egyszerre szeretném az összes tojás belsejét befesteni, ezért kell még várni arra a pár darabra, ami jelenleg is szárad.

Ha már ennyi munkát fektetek bele, a nagyokat mindenképpen szeretném nyithatóra csinálni, hogy a tartalma felkutatása, ne feltétlenül járjon a teljes pusztításával a lányoknak...
Hosszába vágtam középen ketté a tojásokat, amit egy vastagabb szalaggal szeretnék "eltüntetni" díszíteni, miután kívülről is kapott egy kis színt és a belsejébe is elrejtetem egy kis apróságot...

Hétvégén a lányok is segítettek a "tojáskészítésben" , azt azért mondanom se kell, hogy néztek ki utána (mármint a ruhájuk)
ami szerencsére könnyen kimosható...

Tudják, hogy a kis-tojások a "cetliknek" készülnek, amivel majd visszatudunk számolni, hogy hány napot kell aludniuk húsvétig...
(azon még egyenlőre én is gondolkozom, hogy 10 nap, vagy egy hétről indítsuk a visszaszámlálást)


A nagy tojást dísznek csináljuk, de az is lehet, hogy hoz majd bele valamit a nyuszi, persze, csak és kizárólag a jó gyerekeknek.
- És hogy teszi majd bele??? - ez izgatja őket a legjobban, nem mintha attól kellene tartaniuk,hogy kapnak is valamit (a viselkedésük alapján)...

- ???( hát belevarázsolja!)

Ez egyenlőre a varázsszó, amit elég kimondanom, azonnal rend és fegyelem van köztük.
Húsvét után is ki kéne találni valami jó kis ünnepet,(amire hasonlóan lehetne készülni) mert mikulás, és karácsony még nagyon messze van...
Nem mintha olyan jó lenne őket zsarolni, de a cél érdekében legalább ők is tesznek valamit, ha mást nem is, de kímélik idegzetemet egy kis időre...

Szóval, ezt a félkész állapotban lévő tojásnaptárt is csak azért tettem most közzé, mert hátha valaki kedvet kap még az elkészítéséhez, hiszen húsvétig még van idő...

1 megjegyzés:

  1. Szia Móni.
    Csodás az ötlet. Lassan külön naplót fogok vezetni, hogy mikor mit érdemes majd, pár év múlva csinálnunk. Szóval nagyon jó, tetszik. Ügyes és kreatív vagy! :)

    puszi.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails