2010. március 16., kedd

Dilemma...

Hétvégén szűkebb baráti összejövetelt tartunk, ugyan hol máshol, mint nálunk...
-ha minden igaz (és csak a felnőtt,- nagykorú egyedeket veszem számításba) akkor is 28 főre számíthatunk!
:)
Nagyon jól szoktak sikerülni ezek az összejövetelek, amik sokszor éjszakába nyúló eszem-iszom- (nembánkódom) kulturált mulatozást foglal magában...

:)

Mehetnénk étterembe is, ha a kényelmi szempontokat veszem alapul (illetve ez is nézőpont kérdése)
Szívesebben vagyunk"hazai" vizeken a gyerekekkel, akik a lakás különböző pontjain találnak maguknak némi nyugalmat
(a felnőttek tutujgatásától) és megfelelő játékalkalmatosságot minden korosztály számára...

Jelenleg a lányok betegsége aggaszt egy kissé, de bízom-benne, hogy szombatra makk egészségesen, elevenen vetik magukat az önfeledt szórakozásba...
Azt egyenlőre még elképzelni se tudom, hogy fogok tudni tőlük, bárminemű nagyobb főzésbe (sütésbe) belekezdeni...

:(

Már most kezdem megszervezni az apróbb részleteket is, mivel szállóvendégeink lesznek (többen is) sőt, egy bababarát szobát kialakítani az 5 hónapos legfiatalabb vendégünk kényelme érdekében...

Ezek csak apróságok, ez lesz a legkevesebb gondom, de akkor is jobb idejében átgondolni mindent, így nem érhet meglepetés...
(remélem)

Hogy, min dilemmázom akkor???

-Természetesen a menün!

Ennyi ember ízlésének megfelelni, talán a legnehezebb dolog, úgy, hogy az ételek még finomak is legyenek a már-már ipari mennyiségben...

Vannak jól bevált levesek, amiket többször főztem már hasonló "bulik" alkalmával, az egyik ilyen a nálunk, -Bakonyi-betyárlevesnek- nevezett kapros leves.
(igen, de akadnak a társaságban olyanok is, akik nem szeretik a kaprot, tehát ez egyenlőre kilőve)
:(

-hasonló alapokkal készül a -zúzaleves- ami egyébként nagyon finom (két éve még azt se tudtam, hogy van ilyen, sőt nem is szerettem volna megtudni , némi előítéletem miatt, de aztán megkóstoltam és 10 pontos lett)

-Marhahúsleves velős-csonttal és sváb májgombóccal isteni, de többen nem esznek marhát a kórság miatt...
:(
-gondoltam még -tárkonyos pulykaragulevesre- is (ezt általában szeretik) csak néhány hímnemű nem rajong érte...

és végül a tarsolyomban van még a babgulyás is, amit jó-idő esetén, már kint a szabadban is el lehetne készíteni (előző nap)
hogy milyen húsból, azt még nem tudom...
:)

Ha a levest veszem előételnek, akkor valami főételről is törhetem a fejem, bár ennek kitalálása, már valamivel könnyíti helyzetem.

A fagyasztóba lapul még kb 5 kiló bélszín amit Gábor hozott nekem ( mert kapta, és nagyon-szereti) tehát az biztos, hogy ez benne lesz a menüben, már csak azért is mert ezt a fiuk sütik maguknak, mindenki úgy, ahogy szereti és nem nekem kell majd vele görcsölnöm, csak előkészítenem ...
:)
Na, de mi van azokkal akik nem szeretik a sztéket!?

...hát, ez van még átgondolás alatt, attól függ milyen levest választok...
-lehet, hogy Hortobágyi palacsinta...
-vagy csirkepaprikás,- túrós-csuszával

Sütni is szeretnék (fogok is) a már alaposan begyakorolt Pavlova tortát.

Kérem-szépen lehet sajnálni, lehet nevetni, de nekem most ezek a legnagyobb dilemmáim egy sikeres "házibuli" megszervezésében...

:)

Csak nagyobb gondom sose legyen!!!

3 megjegyzés:

  1. 1. Nem féltelek, mire itt az ideje minden készen lesz.
    2. Csodállak. Nagyon de nagyon
    3. Kicsit irigyellek is
    Annak a kapros levesnek az ízét pedig máig a számban érzem.

    Puszillak,

    Ági

    VálaszTörlés
  2. Mind nagyon-nagyon jól hangzik.
    Biztos vagyok abban, hogy tökéletesen megoldod, és abban is, hogy ugyanúgy távozom tőletek vasárnap ahogy eddig mindig: néhány plusz kilóval.
    Előre is köszi, addig is puszi. Pénteken találkozunk! :-)

    VálaszTörlés
  3. Mónika, nem tudok írni arra az e-mail-címre, amit múltkor megadtál :( Úgyhogy itt köszönöm meg a hozzászólásodat, az "ihlet" mégiscsak jobban hangzik, mint a "mánia" :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails