2010. március 7., vasárnap

Tojáshéjból húsvéti gyertya












Gyertya tojáshéjában...

Ezeket a gyertyákat még hétfőn készítettük a lányokkal.
Mostanában sokasodik a dolgom félő, hogy elfelejtkezek róla, ezért most gyorsan lejegyzem alkotásunk történetét.

Említettem már, hogy múlthétvégén ellátogattam családommal a közeli kreatívboltba, ahol szokás szerint mindent megfogdost(unk)am.
Jó pontosítok, Ők vittek engem!
:)
Miközben nézelődtem, megakadt a szemem színes kis-zsákokba gondosan kiporciózott viaszporon.
???
Segítőkész eladók felvilágosítottak, hogy ebből is lehet gyertyát készíteni, lehet hozzá kapni különböző méretű üvegcséket, amit akár a színek váltakoztatásával lehet vidámabbá tenni...
Üvegcséket nem, de kanócot vettem egy pár darabot és a lányok választották ki a saját viaszporukat.
Gondoltam itthon akad jó-pár pohár, ami pótolja majd a bolti kínálatot...

Valahogy úgy hozta a sors, hogy megint sütöttem (Óóóó) és megmaradt pár nagyobbacska darabban (maradt) tojáshéj.
Nem is kellett több...
- máris megvolt a fejemben, hogy mibe fogjuk beletölteni a viaszport...
(elvégre, mi más jelképezhetné jobban a húsvétot, mint a tojás)

Alaposan kiöblítettem és miután megszáradt a belső vékony hártyát, amennyire tudtam lehúztam róla.

Mivel nálunk nem nagyon fogy a lágy-tojás, ezért tojástartóm sincs itthon.
Ekkor éppen azon agonizáltam, hogy mibe fogjuk beállítani a tojásgyertyákat, mikor eszembe jutott a már jól bevált WC-papírguriga...
:)
Milyen sokrétűen felhasználható (újrahasznosítható)

Tökéletes méretű, ez lesz a mi díszgyertyatartónk!
:)

Az egyértelmű volt számomra, hogy nem szeretnék holmi csili-vili kompozíciót nézegetni, ezért inkább az egyszerűbb változatot választottam.

Antikoljuk, a jól bevált módszerünkkel...
(fekete alapfesték, arra egy vékonyka arany)

A szokásos szivacsos festéssel vitték fel a lányok a színeket.

(régi mosogatószivacsból levágva kb1 cm-es darabka, amit egy kötöző (drót) segítségével rögzítettem egy ceruza végéhez, mely használat után egy mozdulattal levehető és mehet a kukába)
Ezzel a módszerrel nem lesznek csíkosak a felületek,(mint ecsethasználatánál) és sokkal kevesebb festék fogy, mert csak egyszer, max kétszer kell vízbemártani és festéket a tetejére nyomni, ráadásul gyorsabban is haladni a munkával...


Kötöző drótot, akkor szoktam félretenni amikor valami ajándékot, játékot ezzel rögzítenek, erre jó egy születésnap, vagy karácsony is amikor egy kisebb szatyornyi is összegyűlik...
Egyébként ilyen kötözőkkel zárom vissza a felbontott tésztákat, fagyasztott árút, bármit aminek ajánlatos a tetejét visszazárni, mert csak egy tekerés, és kész!

Ez volt a Juli-suli (Móni-suli) része!
:)

Tehát közkívánatra, megint születtek apuka, anyuka, és gyerek gyertyatartók a gurigákból...
Ezeket méretre-vágás után festették a lányok (antikolták)
(még mindig a maradék akrilfestéket használtuk, ami sehogy se akar elfogyni)
Kreatív-boltba kapható.(igaz, én falra vettem de már többféle felületen is tökéletesen megállta a helyét)

A tojáshéjakat először belül festették ki a lányok (különböző színekkel)
majd, miután megszáradt jöhetett a külső része is...

Ennél a résznél többször is figyelmeztetnem kellett a lányokat, mert tényleg könnyen törhet
akárcsak a tojáshéj! (hiszen azt is festettek)
:)

A tojások száradása közben ( max 10 perc) pihenéskép elfogyaszthatták a napi túró rúdi (dózisukat)

A tojáshéjjak töltése némi előkészületet igényelt részemről, (tálca, kiskanál) mert nem szerettem volna még a földről is ezeket a kis darabokat szedegetni...

Először egy picike ragasztóval rögzítettem a tojásokba a gyújtószárat, és csak ezután kezdték el a viaszpor belekanalazgatását...
(jó hogy ilyen előrelátó voltam, mert azért történtek a munka hevében, kisebb balesetek)

A végeredmény pedig...

-Magáért beszél!


(szerintem)
:)

Akinek van kedve, húsvétig még nyugodtan elkészítheti!

3 megjegyzés:

  1. Tök jó. Lenne egy (ostoba?) kérdésem: Nem kell semmit csinálni azzal a porgyertyával? Felolvad égés közben, vagy hogy működik???

    Köszi előre is a választ. :)

    VálaszTörlés
  2. Visszavonom az ostoba kérdésem, nem néztem eléggé meg az első képet, ami választ is adott... Sorry. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Vivien!



    Akkor gondolj bele, hogy én is mennyi keresztkérdést tettem fel az eladónak...
    :)
    Egyébként gyönyörű színekben lehet kapni ezt a viaszport, nagyon nem is értem, hogy a pink-mániás lányaim, miért pont ezt a kettőt választották...

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails