2014. június 4., szerda

Szürke gém

Pár éve jár hozzánk ez a szürke gém, fényképet viszont ritkán tudok készíteni róla. A legváratlanabb pillanatokban jelenik meg, vagy tűnik el a szemünk elől.
Tegnap reggel, ébredés után, jól bevált szokásom szerint széthúztam a hálószoba függönyét. Ott volt a tó szélén! Igaz, hogy mire felocsúdtam, már el is tűnt a szemem elől, de a lélegzetelállító nagy test repülése, a nap folyamán bennem maradt...
Pedig, akkor még nem is sejtettem, hogy aznap még viszontláthatom.
Izgatottan mentem a fényképezőmért, erősen remélve, hogy nem hiába...
Próbáltam a legnagyobb csendben megközelíteni amennyire csak lehetett, és a legjobb szögből lencsevégre kapni, ami ismételten a hálószobánk lett.
Üvegen keresztül sikerült készítettem ezeket a (sorozat) képeket.



Az nem zavar, hogy napi betevőjét  a tóból oldja meg. Felőlem jöhet minden nap, bőséges a kínálat, jut neki bőven. Az viszont bánt, hogy rendszeresen megzavarjuk a koncentrálásban...

A nyitvatartási időt, vagy kerthasználatot, szerintem sürgősen egyeztetnünk kellene...
Egyre több időt szándékozunk a kertben tölteni, persze csak akkor, ha ez senki sem zavar!



5 megjegyzés:

  1. Móni! Emlékszem, amikor épp ott voltam nálatok és a szomszéd ház tetején ott álldogált egy. Annyira szépséges volt, alig hittem a szememnek. Azóta képzeld el, hogy a mi utcánkba, két házal arrébb álló fára is rászáll időnként. van pár béna képem nekem is. Meseszép és annyira szeretem, hogy ennyire közel lakunk a természethez!

    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon szerencsések vagyunk az biztos!
      Fogalmam nincs egyébként hol lakhat, mert az biztos, hogy nem télire nem költözik el, itt-marad!
      Az M0 megépülésével, sok állat eltűnt a közelünkből, pedig az is gyönyörű látvány volt, amikor egyszerre 13 fácán "garázdálkodott" a kertünkben...
      -most jó ha kétévente, egy betéved!
      A kacsák viszont rendszeresen jönnek.
      :D

      Törlés
  2. Nagyon klassz, hogy saját szürke gémetek van. Szemben a "hegyünkön" ma egy őzikét láttam én is éppen, de láttunk már rókát és nyulat is. A madárcsicsergésről már nem is beszélek. Jó ezt látni, hallani. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg szerencsések vagyunk, hogy ilyen közelről gyönyörködhetünk a vadon élő állatokban!
      Madárcsicsergés? Igen az van, vagy legalábbis lenne, de elnyomja a béka kórus folyamatos brekegése.
      Ilyen évünk még nem volt, hogy a békák szünet nélkül brekegjenek. Máskor párzási idő után legalább abbahagyták...
      -most nem!
      :D

      Törlés
  3. Félénk madár. Ő már csak ilyen. :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails