2013. január 4., péntek

Nem kékharisnya, két-harisnya...

Nem tudom, más lányos háznál, hogy működik, csak bízni tudok abban, hasonlóan mint nálunk.
Na, nem mintha vigasztalna a tudat, hogy nem vagyok egyedül...
-de! Azt hiszem, mégis vigasz lenne.
Jó, persze, nálam is ritkán ugyan, de előfordulhatnak balesetek. Emlékeimben kutakodva biztos találnék párat, mármint ami a lyukas harisnyákat illeti...
Félre ne értse senki. Szeretem én a harisnyákat, főleg a lányaimon.
Már csecsemő korukban imádtam, a nehézségek mellett is harisnyába öltöztetni őket. Imádtam azokat a hurka combokat, pici szoknyácskával. Ahogy cseperedtek a lányok, mindenhová harisnyába mentek... Nem is volt ezzel semmi baj, mert tudtak rá vigyázni.  Viszont, majd úgy 3 éves koruk környékén, mikor bekerültek az óvodai közösségbe, hatalmas változáson estek át, nem csak a lányok, hanem a harisnyák is. Persze, hogy lovacskásat játszani, és mellé négykézláb csúszni, mászni is kell, az egy dolog. Viszont az, hogy napi egy harisnya amortizálódik le ezáltal, már nem.  Toldozni foltozni, lehetetlenség lett volna... -mondjuk azért mint mindenhol, itt is voltak kivételek.
Gyorsan rá kellett jönnöm, hogy oviba a harisnyanadrág, nekünk nem pálya.
Valamivel mégis helyettesítenem kellett, szoknyamániás lányaimnál, így váltottunk át a leggingsre. Fogyott ebből is jócskán, de legalább a lyukas darabokat újrahasznosítva, nyáron rövidnadrágként, ha máshol nem is, de a homokozóba tökéletes viseletnek bizonyultak. Természetesen, a köztes időszak alatt is volt egy-egy alkalmi harisnya viselet, aminek az állagára kínosan felügyeltem.
Szeretem én a harisnyákat! Mert ha nem szeretném, akkor a lányok zoknis fiókjában, biztosan nem lenne több új "igazi" nagylányos nejlonharisnya felhalmozva az iskolai ünnepségekre, vagy alkalmi kiruccanásokra...
Amiről most mégis írni szerettem volna, az a nejlonharisnya. Azaz, annak viselési morálja, mondjuk úgy, 7 és 10 éves kor között. Mert ugye az elkerülhetetlen, hogy az iskolai ünnepségekre, nejlonharisnya nélkül menjen az ember lánya. Viszont az is elkerülhetetlen, hogy ezt a harisnyát már azon a reggelen, mikor a gyerekre ráadtuk, akár el is felejthetjük...
-legalábbis nálunk!
Mert persze, ,csak és kizárólag hibát az iskola padjaiban és székeiben kell keresnünk.
A gyerek SOHA nem hibás!!!
Előrelátó szülőként, próbálkoztam a lyukak elkerülése végett, nejlonharisnya+leggings  variációval...
-ami természetesen, csak arra az időszakra szólt amíg az ünnepség el nem kezdődik, mert onnantól, jöhet szigorúan csak a harisnya: bízva abban, hogy fél órát, talán kibír.
Nincs pad, nincs szék. Elméletileg...
-mert a gyerek, ugye SOHA nem hibás.

Azt, hogy az évnyitóról lyukas, mit lyukas, rongyos harisnyában jöttek volna haza a lányok, szerencsére jó idő volt, így inkább mezítláb még lenyeltem.
Még azt is, hogy okt.23. ünnepséget se úsztuk meg szakadás nélkül...
-de, hogy a karácsonyi ünnepségen mind a ketten így nézzenek ki, arra már nem tudtam mit mondani...

Pót-harisnyával nem készültem, bíztam bennük, de hiába...
-mert, hogy nem a padok és székek voltak a ludasok a lyukakban, az már egyszer biztos.

Mondjátok azt, hogy nálatok is így van, és nem csak az én lányaim a harisnyanyűvők!
;)

Esetleg, valami újrahasznosítható harisnyás okosság is jól jönne, gondolom, nem csak nekem...


12 megjegyzés:

  1. Nálunk még zoknyi nyüvők is vannak!:-) Ha ideköltözne egy zokni gyár mellénk, az sem lenne elég...Eltűnik, kilyukad, kicsi lesz, de napok alatt.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajaj, milyen ismerős...
      -hát igen, a zoknik egy külön történet!
      ;)

      Törlés
  2. Bármilyen alkalomra készülök, 2 harisnyát veszek rögtön a boltban, mert általában az elsőt már felhúzáskor kiszakítom. A harisnya a hibás, nem a lányok. :))

    VálaszTörlés
  3. nekem is két lányom van és hogy megvigasztaljalak, nálunk is dettó ez a helyzet :)
    egy felhasználási javaslat Tőlem: :-)
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.314985608569610.71883.212732768794895&type=3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ne!
      Ezeket mind, Te csináltad?
      :)

      Törlés
  4. Három fiúgyermekem jóvoltából én a "páratlan magyar zoknikkal" kűzdöttem, de azért átérzem a bánatodat :-)

    VálaszTörlés
  5. Nálunk ugyanez van, de nem harisnyával, hanem nadrággal. Az ovis fiamnak nincs olyan nadrágja, ami még a térdénél nem lenne foltozva... Abban reménykedem, hogy ha ősztől iskolás lesz, mivel akkor már sokkal kevesebbet fog térdelni, megszűnik a probléma... Volt olyan vadi új nadrágja, ami 2 héttel a vásárlás után szakadt ki. És nem gagyi volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, miről írsz!
      :(
      Volt nálunk is sajnos nem egyszer arra példa, hogy az új farmer 1 hét múlva lyukas volt térdnél...
      Egyébként az iskolában ez már tényleg megszűnt, mert nem csúsznak másznak! Viszont eleshetnek (mint Luca) és így amortizálódott egy farink.
      :)

      Törlés
  6. Mónikám! Az újrahasznosítható harisnyás "jól jönne" gondolatodra: a lányok jöjjenek le a könyvtárba és máris adok nekik valami efféle könyvet! :-))))Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösziii!
      Pont ma mennek, ha csak,- el nem felejtik! :)
      Nyomd csak bátran a kezükbe, hozzák haza anyának a szakirodalmat!
      ;)
      Puszillak!

      Törlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails