2012. január 30., hétfő

"Jé" -mint, JÉGKIRÁLYNŐ /jelmez

Tulajdonképpen, semmivel nem tudom még magamnak-se megmagyarázni, hogy jégkirálynő jelmezünknél, miért asszociáltam egyből az ezüst ruha harisnya felé de, hogy döntésemmel nagyon beletaláltam, az biztos.
Legalább ilyen jó döntésemnek könyvelem el, a légbuborékos fóliát, ami tökéletes alapul szolgált palástunkhoz. Amennyiben nagyon beleszeretnék merülni a részletekbe, rá kellene jönnöm, hogy tulajdonképpen a XXI.század egyik menő divattervezője is lehetnék. Már ami jelenlegi idei kreációmat illeti, mondhatni, az újrahasznosítás jegyében történt. Azt hiszem, szerénytelenség nélkül írhatom nem okozok meglePETést senkinek azzal, hogy megint visszatértem egyik nagy kedvencemhez, a műanyagpalackokhoz. Ez a könnyen formálható anyag ami minden háztartásban megtalálható és legtöbbször a szemetesben, vagy jobb esetben a szelektív hulladékgyűjtőben végzi sorsát. Megnyugtatok mindenkit, nálunk sem hegyekben áll, hanem az újrahasznosítási céljuknak megfelelően darabolva, csomagolva, szelektálva. Így egy kissé könnyebb, mert mindig tudom, hogy melyik dobozba nyúljak, hol találom meg a megfelelő darabot, ráadásul jóval kevesebb helyet foglal el.
Na, de visszakanyarodva a jelmezkészítéshez:
Keresve-se lehetett volna találni, jobban formálható, jéghatású anyagot, amire nekem itt,- most, szükségem volt.



Jégvirágunk egy keresztezett fajta, ami  virág és a hópihe csillag társításával jött létre.


Elkészítése hasonló a már több ízben említett virágéhoz, annyi különbséggel, hogy itt nem szirmokat, hanem csillag formákat alakítottam ki, majd némi hőhatás segítségével, lágyítottam az éles, merev vonalakat..
Fúróval lyukasztva, majd felvarrva a légbuborékos palástra.
A jégcsapokat is hasonló módon készítettem, miután  a megfelelő formákat kivágtam.

Viszont, ha már itt tartottam, akkor kellene egy jogar is a mi királynőnk kezébe, na meg egy korona a fejére, hasonló alapanyagokból, ami már tényleg gyerekjáték...

Jogarként készült egy nagyobb méretű virág és egy kisebb csillag formájú a hagyományos módon. A drótot ami a szár alapját képezi, itt most átlátszó csillogó vasalható gyönggyel vontam be, kihangsúlyozva ezzel is a jeges hatást, amire egész munkám alatt törekedtem.

A koronánál, végtelen egyszerű dolgom akadt, mert a megfelelő hajpánt kiválasztása után, már ragaszthattam is fel, a megformázott palackot.


Ennek a jelmeznek az elkészítése nagyon egyszerű, eltekintve attól az aprócska momentumtól, hogy  a paláston lévő jégvirágok  felvarrása nem tartozott erősebbik oldalamhoz.
A végeredményt elnézve, viszont, azt hiszem ez a legkevesebb, említésre-méltó dolog...

7 megjegyzés:

  1. Ötletes, nagyon. Ehhez is csak gratulálni tudok. Hány nap alatt készültek el a jelmezek?

    Vivien

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként viszonylag hamar, 2-3 nap alatt elkészültek a jelmezek, úgy hogy betegség miatt a lányok is itthon vannak.
      Lassacskán, már nálatok is aktuális lesz a /dupla/ jelmezkészítés...
      :)))

      Törlés
    2. Ne is mondd!!! Nem tudom, Te hogy voltál vele, és hogy a Lányok jártak e bölcsibe, de én nagyon nem várom már az ovis időszakot. Olyan jó, h itt vannak körülöttem, nagyon élvezem, még akkor is, amikor a hajam hullik ki 1-1 hisztijüktől... :P Gyűjtöm is az ötleteket, hátha leszek fele annyira ügyes, hogy tudjak Nekik én is hasonló szépségeket produkálni. Majd max. jövök tanácsért. :)

      Törlés
    3. Ne is mondd!!! Nem tudom, Te hogy voltál vele, és hogy a Lányok jártak e bölcsibe, de én nagyon nem várom már az ovis időszakot. Olyan jó, h itt vannak körülöttem, nagyon élvezem, még akkor is, amikor a hajam hullik ki 1-1 hisztijüktől... :P Gyűjtöm is az ötleteket, hátha leszek fele annyira ügyes, hogy tudjak Nekik én is hasonló szépségeket produkálni. Majd max. jövök tanácsért. :)

      Törlés
  2. Elképesztően ötletes! Gratulálok, csak ámulok és bámulok rajtuk!
    Olyannyira, hogy a lányomat megpróbáltam a Mézisre rábeszélni, de nem tágít, ő ló lesz...
    Szóval a lójelmezt fabrikálom.
    Majd ha bemutatható lesz, elhozom neked :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jóóóóóó! :))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails