2009. december 3., csütörtök

mézeskalács és az angyalok...





Hétfőn kezdtük el idei első mézeskalácssütésünket.
A lányok már elég régóta nyaggatnak sütés utáni vágyukkal...
-Anyaaaa!- süssünk sütit, de olyat amit formákból kell kinyomni...

Mivel a sütéssel eléggé hadilábon állok, csak biztos "bevált" alapanyagokból
( előfordul az is hogy receptekből) dolgozok...

Nekünk jól beváltak a tante fanny hűtött tésztái ezért már évek óta ezt használom
( de csak és kizárólag a karácsonyt megelőző időszakban)
Adott volt a tészta és a lányokkal délutáni "unaloműzőnek" szántuk a sütést...
Akadt némi probléma a tészta kinyújtását illetően, de ezt a "kis" nézeteltérést,
egy kiszámolóval sikerült megoldanunk...

A lányok kedvükre válogattak a különböző formák között, mikor eszembe jutott a Nemzeti vágtán vásárolt lovas kinyomóforma.
Gyorsan megkerestem
( mert még ezalatt az elmúlt fél év alatt nem volt időm a többi forma mellé csomagolnom)
természetesen ebből is kerekedett egy kisebb vita, hogy melyik gyerek használja előbb...
Problémájuk megoldásában most a döntést rájuk bíztam, aminek hamar meg is lett az eredménye...
-a formából a tésztát nem tudtuk kivenni ( pedig jó minőségűnek látszott)
így hamar rá is untak a lovacskás sütik gyártására...
Miután az első adag sütit kisütöttem, továbbra nem volt izgalmas számunkra a sütés
(helyette inkább a remekművüket fogyasztották) természetesen rám maradt a befejezése és a "romok" elpakolása a sütésüknek...

Azért örülnék annak ( lehet öreg fejjel is) ha legalább az egyik lányom tudna sütni, ha már az anyja (én) nem tud.
Mindenesetre úgy néz ki, hogy ebből biztosan nem fognak tudni megélni :)

Én is "dolgozom az Ügyön" és próbálom fejleszteni "tudásomat"
( sütés-ügyben) ezért...
Sokszor ámulattal olvasom különböző gasztroblogok sütiremekeit és fut össze a nyál a számban, milyen jó is lenne megkóstolni... (pedig egyáltalán nem is vagyok édes szájú)
-de képtelennek érzem magam akár egy muffin elkészítéséhez is...
-nem hogy egy kelt tésztához...
Már azon is gondolkoztam, hogy miért nincs bennem ez a sütés iránti vágy...
-mi lehet az oka???
-miért van az, hogy hamarabb megfőzök akár egy 20 fős vendégségnek (akár 2-3 fogást) mint sütnék egy tepsi süti "valamit"
-azért, mert nem szeretem???
-azért, mert enni jobban szeretek???
-azért, mert soha nem szok(unk)tam nassolni???
-azért, mert otthon is ezt láttam, én ezt "hoztam magammal???


Viszont, már azt se tartom kizártnak, hogy a lányokkal egyszerre fogunk (pár év múlva)
ráérezni a sütés örömére.

Nem szeretném siettetni az időt...

-addig is "végszükség esetén" nekünk, marad a cukrászda...!

-És még egy kép amint nem bírták kivárni az illatozó és sülő munkájukat, addig egy-egy piskótát rágcsáltak "unalmukban"

Az angyalok befejezése is itt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails